Ljudi su navikli na greške u izgovoru. Svako to povremeno radi. Ljudi ne obračaju mnogo pažnje na takve stvari.
Dok god je vaša MISAO na onome što čitate. Brzo ćete se vratiti u normalnu komunikaciju i nećete obratiti pažnju na to. A ideja koju prenosite će se proširiti kao da se greška nikada nije desila. Verbalne greške su normalna stvar!
Da bi bili najbolji mogući govornik, morate biti prirodni u svome govoru. To znači da treba da govorite rečenice umjesto zasebnih riječi. To znači da treba da govorite ljudima umjesto da im čitate.
Jedan od najboljih koraka prema ovome je da istrenirate svoje oči da budu tri ili četiri riječi ispred vaših usta dok čitate najave ili neki tekst. To nije teško kada odlučite da to uradite. Čitanje rečenica je osnovni element svakog kursa za dobru komunikaciju.
Ako su vaše oči ispred vaših usta, vaš mozak ima vremena da pretvori riječi u misao da bi vi to mogli da kažete na vaš jedinstven ljudski način. To vas čini uspješnim govornikom.
Kada se naviknete na čitanje rečenica, vidjet ćete da „gutate“ riječi kao niko u vašoj redakciji. Ali niko neće primječivati to jer će shvatati misao vašeg govora.
„Gledajte“ svoje slušatelje
Jedan od osnovnih razloga zašto ne komuniciramo u eteru je činjenica da ne možemo vidjeti svoje slušatelje. Razmislite samo o tome koliko se oslanjamo na nečiji govor tijela dok razgovaramo sa njim.
Prirodno da posmatrate reakcije svog sugovornika. Možete vidjeti da vas ne razumiju dobro po načinu kako pokreču glavu. Možete vidjeti da se ne slažu po pokretu njihovih obrva.
U eteru, govorimo manje pridono i lično jer ne vidimo reakciju naših slušatleja. Govorimo više mehanički, često sporije nego normalno. Postajemo „radijski čovjek“ a to nismo pravi mi.
I umjesto da se fokusiramo na slušatelje, fokusiramo se na sebe. Konstantno donosimo sud o našem profesionalnom nastupu, skoro kao učiteljica.
Razmišljamo KAKO nešto govorimo umjesto da razmišljamo ŠTA govorimo.
PRIRUČNIK ZA RADIO Greške u izgovoru nisu zločin
Kada shvatite ovaj nedostatak, postoji nešto šta možete da uradite po ovom pitanju. To je ista stvar koju rade najpoznatiji radijski voditelji na svijetu. Zamislite reakcije vaših slušatelja. Držite svoje misli na svojim slušateljima. Zaboravite sebe. Ne razmišljajte o svome „nastupu“.
Svi veliki govornici znaju da nas slušatelji ne ocjenjuju na osnovu našeg interesu u nas same, nego po našem interesu za njih. Ako su vam slušatelju stalno na mislima, oni će osjetiti da ste zaista zainteresovani za njih. Kada se to desi, postali ste pravi govornik.
(*napomena: važno je da zapamtite da slušatelji osjete svaku emociju u vašem glasu, svaki vaš osječaj i fokusiranu misao).