Na radiju govorite vlastitim riječima ako želite da budete omiljeni voditelj na radiju!
Najsigurniji način da zvučite STVARNO i NORMALNO je da kažete nešto vlastitim riječima. Mijenjajte strukturu rečenica da bi ih prilagodili sebi.
MISAO je bitna stvar. Nije bitan način na koju čete prenjeti tu misao. Postoji toliko načina da se kaže neka stvar koliko i ljudi na svijetu. Vaš vlastiti govorni aparat, i način na koji govorite nešto, je dio VAS.
Komunikacija je bolja ako govorite svojim vlastitim jezikom.
Kada se suočite sa tekstom za reklamu ili vremenskom prognozom. Prvo razmislite šta je osnovna ideja iste. Onda razmislite kako bi to rekli prijatelju. Onda to recite na taj način.
Moglo bi biti jednostavno kao oduzimanje ili dodavanje nekoliko riječi. Ili mijenjanje redoslijeda rečenica. A uvijek možete ubaciti ideju u VLASTITE RIJEČI bez da izgubite osnovnu misao i važne informacije.
Tekst koji dobijete uvijek posmatrajte kao sirov materijal. Onda unesite SEBE u kreiranje teksta.
Klijenti se skoro nikada neće buniti zbog izmjena, a vi ćete postati mnogo bolji, postat ćete mnogo bolji govornik i oni će vas cijeniti zbog toga.
Samo pazite da ne mijenjate važne dijelove ili da ne izostavite neke bitne informacije.
UVJEK ĆE VAM VIŠE VJEROVATI KADA GOVORITE VLASTITIM RIJEČIMA.

Osječaji na radiju
Nemojte samo govoriti neke riječi. Govorite neke osječaje!
Večina poruke je prenesena NAČINOM na koju je kažete, prije nego riječima koje koristite da je kažete. Zapamtite to kada budete govorili o vremenu, sportu, muzici, pjesmi, izgubljenom psu ili bilo čemu drugome.
Nemojte previše dramatizirati. Ali imajte OSJEČAJ o onome o čemu govorite. Vi ne govorite mikrofonu. Vi govorite ljudima!
Misao se osjeti na radiju
Skrivena misao je kada nešto govorite na način koji jasno ne otkriva pravu misao ili poentu onoga šta želite da kažete. Ovo je česta pojava kod voditelja koji zvuče kao „radijski voditelji“. Voditelji koji nemaju osječaj da govore ljudima često gube misao.
To se najčešće govori kod pravljenja reklama.
Kada pravite reklamu, razmislite o PORUCI koju treba da prenesete a ne o riječima koje ćete koristit. Ako shvatite poruku, riječi će jasno da lete sa vaših usana. Ali, ako se fokusirate na riječi reklame, poruka će biti izgubljena jer nećete znatiti šta želite reći.
Neshvatanje „skrivenih poruka“ nije dobro za vašu karijeru i vašu radiostanicu.

Nemojte zvučati kao da čitate dok govorite na radiju
Naše škole su uradile loš posao na stvaranju tehnike čitanja na glas. Radjski profesionalci ne uče ovu umjetnost ništa bolje, a čitanje na glas je glavna stvar koju radimo.
Škole nas uče da čitamo jednu po jednu riječ. Negdje se mora početi. Ali kada steknemo mogučnost da čitamo više riječi odjednom i dalje mastavimo čitati riječ po riječ. Konstantno zapostavljamo brilijantni i brzi mozak koji imamo.
Radijska profesija nas uči da ne izostavljamo riječi dok ih čitamo. Zato mnogi voditelji čitaju tečno svaku riječ, kao kompjuter.